- Informacje o fundacji:
Dnia 15 października 2015 „Oświadczeniem o ustanowieniu fundacji” w formie aktu notarialnego sporządzonego w Kancelarii Notarialnej w Radomiu przed notariuszem Ewą Fijałkowską fundator Ewa Jadwiga Pacholewicz ustanowiła „Fundację im. dr inż. arch. Karoliny Pacholewicz” (repertorium A nr 6414/204). Dnia 15 stycznia 2015 roku w tej samej Kancelarii Notarialnej zmieniona została nazwa Fundacji na „Fundacja im. Karoliny Pacholewicz” a także rozszerzono cele, jakie ma realizować Fundacja.
- Nazwa Fundacji: „Fundacja im. Karoliny Pacholewicz”
- Siedziba fundacji: ul. Jonatana Warszauera 3/34, 31-057 Kraków
- Aktualny adres do korespondencji: j.w.
- adres poczty elektronicznej: poczta@fundacjakaroliny.pl
- Dnia 25 czerwca 2015 roku Sąd Rejonowy dla Krakowa-Śródmieścia, XI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego postanowieniem wpisał „Fundację im. Karoliny Pacholewicz” do Krajowego Rejestru Sądowego – Rejestru Stowarzyszeń, Innych Organizacji Społecznych i Zawodowych, Fundacji oraz Publicznych Zakładów Opieki Zdrowotnej oraz Rejestru Przedsiębiorców pod numerem
- KRS: 0000564279
- REGON: 361940025
- Dnia 16 stycznia 2015 roku został powołany Zarząd Fundacji w osobach:
- Mateusz Zbigniew Kamieński, Prezes zarządu
- Anna Porębska, Wiceprezes zarządu
- Maciej Skaza, Członek zarządu
- Ernestyna Szpakowska-Loranc, Członek zarządu
- Cele statutowe fundacji:
- promowanie młodej myśli architektonicznej;
- działanie na rzecz kształtowania świadomości architektonicznej i urbanistycznej;
- wspieranie i popularyzacja działań z pogranicza architektury i sztuki;
- wspieranie działań mających na celu poprawę jakości przestrzeni publicznych i krajobrazu zbudowanego;
- podnoszenie poziomu wiedzy, oświaty i wychowania w zakresie architektury i dziedzictwa architektonicznego, w szczególności jako elementów dziedzictwa narodowego i dóbr kultury;
- wspieranie badań, transferu wiedzy i innowacyjności w architekturze, projektowaniu architektonicznym i urbanistycznym.
- Zasady, formy i zakres działalności statutowej w roku sprawozdawczym:
- organizacja Stypendium dla kandydatów na studia architektoniczne – Stypendium B6 w ramach realizacji celu statutowego – świadczenie pośredniej i bezpośredniej pomocy finansowej, materialnej, organizacyjnej i naukowej osobom fizycznym, stowarzyszeniom i innym organizacjom pozarządowym;
- wydanie architektonicznego kalendarza Fundacji im. Karoliny Pacholewicz na 2020 rok w ramach realizacji celów statutowych:
- – działanie na rzecz kształtowania świadomości architektonicznej i urbanistycznej,
– wspieranie i popularyzacja działań z pogranicza architektury i sztuki.
Informacja o prowadzonej działalności gospodarczej:
Wydanie architektonicznych kalendarzy Fundacji im. Karoliny Pacholewicz na 2020 rok – PKD 58.19.Z – pozostała działalność wydawnicza – § 22 Statutu Fundacji.
Wyszczególnienie przyjętych w roku sprawozdawczym uchwał Zarządu:
Nr 1 z dnia 29.02.2020 r. o nieodpłatnym przekazaniu niesprzedanych Kalendarzy za rok 2020 kierownikom szkół uczestniczących w Stypendium B6 oraz sponsorom Fundacji.
Nr 2 z dnia 21.03.2020r. o pokryciu ujemnego wyniku finansowego za 2019 rok w wysokości 522,62 zł z Funduszu Statutowego Fundacji im. Karoliny Pacholewicz
Nr 3 z dnia 11.04.2020 r. o zawieszeniu działalności Fundacji w związku z rozporządzeniem Rady Ministrów wprowadzającego stan epidemii na terenie kraju do odwołania.
Nr 4 z dnia 21.11.2020 r. o przedłużeniu zawieszania działalności Fundacji w związku z wprowadzonym stanem epidemii.
Informacja o wysokości uzyskanych przychodów, z wyodrębnieniem ich źródeł:
Darowizny pieniężne wpłacone na konto bankowe Fundacji 1.690,00 zł
Przychody związane ze sprzedażą Kalendarza 2020 162,60 zł
Informacja o poniesionych kosztach na realizację celów statutowych:
Kosztów administracyjnych (czynsze, opłaty telefoniczne, pocztowe itp.) Fundacja w roku sprawozdawczym poniosła tylko na opłaty bankowe i pocztowe 246,10 zł
Koszty działalności gospodarczej w powiązaniu ze statutową (patrz II.2 niniejszego sprawozdania), druk i dostawa kalendarzy na 2020 144,00 zł
Dane o zatrudnieniu, wypłatach wynagrodzenia członkom zarządu i innych organów oraz inne dane dotyczące finansów:
Fundacja w okresie sprawozdawczym nie zatrudniała pracowników.
Fundacja w okresie sprawozdawczym nie wypłaciła żadnego wynagrodzenia członkom zarządu ani członkom innych organów fundacji.
Fundacja w okresie sprawozdawczym nie wypłaciła żadnego wynagrodzenie w formie umowy zlecenia lub umowy o dzieło.
Fundacja w okresie sprawozdawczym nie udzielała żadnych pożyczek, nie nabywała obligacji, udziałów, akcji w spółkach prawa handlowego, nieruchomości ani środków trwałych.
Na dzień 31 grudnia 2020 roku na rachunku bieżącym Fundacji prowadzonym przez Bank PeKaO S.A. Oddział w Krakowie zdeponowano 8 499,02 zł
Na dzień 31 grudnia 2019 roku w kasie Fundacji było 229,33 zł
Działalność zlecona fundacji przez podmioty państwowe i samorządowe:
Fundacja w okresie sprawozdawczym nie otrzymała zleceń od podmiotów państwowych ani samorządowych.
Informacja o rozliczeniach fundacji z tytułu ciążących zobowiązań podatkowych, a także informacja w sprawie składanych deklaracji podatkowych:
Fundacja w okresie sprawozdawczym złożyła w Urzędzie Skarbowym Kraków Stare Miasto cztery kwartalne deklaracje VAT-7K, gdzie na koniec okresu sprawozdawczego wykazano nadwyżkę podatku naliczonego nad należnym w wysokości 1 707,00 zł. Zarząd Fundacji zdecydował, iż cała kwota zostanie przeniesiona na następny okres rozliczeniowy.
Fundacja dnia 3.02.2021 złożyła w US oraz przesłała listami poleconymi stypendystom Fundacji deklaracje PIT