Sprawozdanie z działalności fundacji im. Karoliny Pacholewicz za rok 2017

Posted on

I. Informacje o Fundacji:
Dnia 15 października 2015 „Oświadczeniem o ustanowieniu fundacji” w formie aktu notarialnego sporządzonego w Kancelarii Notarialnej w Radomiu przed notariuszem Ewą Fijałkowską fundator Ewa Jadwiga Pacholewicz  ustanowiła „Fundację im. dr inż. arch. Karoliny Pacholewicz” (repertorium A nr 6414/204). Dnia 15 stycznia 2015 roku w tej samej Kancelarii Notarialnej zmieniona została nazwa Fundacji na „Fundacja im. Karoliny Pacholewicz” a także rozszerzono cele, jakie ma realizować Fundacja.

  1. Nazwa Fundacji: „Fundacja im. Karoliny Pacholewicz”
  2. Siedziba fundacji: Jonatana Warszauera 3/34, 31-057 Kraków
  3. Aktualny adres do korespondencji: j.w.
  4. adres poczty elektronicznej: poczta@fundacjakaroliny.pl
  5. Dnia 25 czerwca 2015 roku Sąd Rejonowy dla Krakowa-Śródmieścia, XI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego postanowieniem wpisał „Fundację im. Karoliny Pacholewicz” do Krajowego Rejestru Sądowego – Rejestru Stowarzyszeń, Innych Organizacji Społecznych i Zawodowych, Fundacji oraz Publicznych Zakładów Opieki Zdrowotnej oraz Rejestru Przedsiębiorców pod numerem
  6. KRS: 0000564279
  7. REGON: 361940025
  8. Dnia 16 stycznia 2015 roku został powołany Zarząd Fundacji w osobach:
    • Mateusz Zbigniew Kamieński, Prezes zarządu
    • Agnieszka Bulanda, Wiceprezes zarządu
    • Anna Porębska, Członek zarządu
    • Maciej Skaza, Członek zarządu
    • Ernestyna Szpakowska-Loranc, Członek zarządu
  9. Cele statutowe fundacji:
    • promowanie młodej myśli architektonicznej;
    • działanie na rzecz kształtowania świadomości architektonicznej i urbanistycznej;
    • wspieranie i popularyzacja działań z pogranicza architektury i sztuki;
    • wspieranie działań mających na celu poprawę jakości przestrzeni publicznych i krajobrazu zbudowanego;
    • podnoszenie poziomu wiedzy, oświaty i wychowania w zakresie architektury i dziedzictwa architektonicznego, w szczególności jako elementów dziedzictwa narodowego i dóbr kultury;
    • wspieranie badań, transferu wiedzy i innowacyjności w architekturze, projektowaniu architektonicznym i urbanistycznym.

II. Zasady, formy i zakres działalności statutowej w roku sprawozdawczym:

  1. Organizacja Stypendium dla kandydatów na studia architektoniczne – Stypendium B6 w ramach realizacji celu statutowego – świadczenie pośredniej i bezpośredniej pomocy finansowej, materialnej, organizacyjnej i naukowej osobom fizycznym, stowarzyszeniom i innym organizacjom pozarządowym.
  2. Przygotowanie, we współpracy z Politechniką Krakowską im. Tadeusza Kościuszki w Krakowie, Uniwersytetem w L’Aquila (Włochy) oraz Uniwersytetem w Nottingham (Wielka Brytania), projektu badawczego poświęconego dziedzictwu architektury modernistycznej zgłoszonego w ramach programu JPICH w ramach realizacji celu statutowego I.9.6: wspieranie badań, transferu wiedzy i innowacyjności w architekturze, projektowaniu architektonicznym i urbanistycznym.
  3. Wydanie architektonicznego kalendarza Fundacji im. Karoliny Pacholewicz na 2018 rok w ramach realizacji celów statutowych I.9.2: działanie na rzecz kształtowania świadomości architektonicznej i urbanistycznej oraz I.9.3: wspieranie i popularyzacja działań z pogranicza architektury i sztuki.

III. Informacja o prowadzonej działalności gospodarczej:

  • Wydanie architektonicznych kalendarzy Fundacji im. Karoliny Pacholewicz na 2018 rok – PKD 58.19.Z – pozostała działalność wydawnicza – § 22 Statutu Fundacji.

IV. Wyszczególnienie przyjętych w roku sprawozdawczym uchwał zarządu:

    1. Nr 1 z dnia 05.01.2017. r. o nieodpłatnym przekazaniu niesprzedanych Kalendarzy na rok 2018 sponsorom Fundacji.
    2. Nr 2 z dnia 18.02.2017 r. o przekazywaniu dodatniego wyniku finansowego na fundusz statutowy Fundacji.
    3. Nr 3 z dnia 26.05.2017 r. o przyjęciu darowizny od Szkoły Rysunku Czarny Biały z siedzibą w Krakowie i organizacji III edycji konkursu o Stypendium B6.
    4. Nr 4 z dnia 16.06.2017 r. ustalająca regulamin III edycji konkursu o Stypendium B6.
    5. Nr 5 z dnia 16.06.2017 r. o powołaniu składu jury oraz sekretarza III edycji konkursu o Stypendium B6.
    6. Nr 6 z dnia 31.08.2017 r. o przedłużeniu terminu składania wniosków w ramach III edycji konkursu o Stypendium B6.
    7. Nr 7 z dnia 22.09.2017 r. o zatwierdzeniu sprawozdania z organizacji III edycji konkursu o Stypendium B6.
    8. Nr 8 z dnia 25.09.2017 r. uchwalająca regulamin i harmonogram konkursu fotograficznego.
    9. Nr 9 z dnia 25.10.2017 r. o przystąpieniu do projektu grantowego i wyznaczeniu koordynatora projektu.
    10. Nr 10 z dnia z dnia 25.10.2017 r. o nawiązaniu współpracy z Politechniką Krakowską.
    11. Nr 11 z dnia 27.11.2017 r. o przyjęciu treści wniosku Dziedzictwo rozproszone: Architektura modernistyczna i późno modernistyczna ośrodków kolonijnych, sanatoryjnych i wypoczynkowych i jej rewaloryzacja jako element strategii budowania obszarów i społeczności odpornych.
    12. Nr 12 z dnia 09.12.2017 r. o przyjęciu sprawozdania z organizacji konkursu fotograficznego.

V. Informacja o wysokości uzyskanych przychodów, z wyodrębnieniem ich źródeł:

    1. Darowizny pieniężne wpłacone na konto bankowe Fundacji                                                                                    4.320,00 zł
    2. Darowizna niepieniężna – ufundowane przez Szkołę Rysunku dwóch stypendiów o łącznej wartości                            4.632,00 zł
    3. Przychody związane ze sprzedażą Kalendarza 2018                                                                                                    304,89 zł

VI. Informacja o poniesionych kosztach na realizację celów statutowych:

  1. Kosztów administracyjnych (czynsze, opłaty telefoniczne, pocztowe itp.) Fundacja w roku sprawozdawczym poniosła na opłaty bankowe oraz opłatę zgłoszenia sprawozdań do Krajowego Rejestru Sądowego (140,00 zł)    715,60 zł
  2. Koszty działalności gospodarczej w powiązaniu ze statutową (patrz II.2 niniejszego sprawozdania), druk i dostawa kalendarzy na 2018 rok    9.676,05 zł

VII. Dane o zatrudnieniu, wypłatach wynagrodzenia członkom zarządu i innych organów oraz inne dane dotyczące finansów:

  1. Fundacja w okresie sprawozdawczym nie zatrudniała pracowników.
  2. Fundacja w okresie sprawozdawczym nie wypłaciła żadnego wynagrodzenia członkom zarządu ani członkom innych organów fundacji.
  3. Fundacja w okresie sprawozdawczym nie wypłaciła żadnego wynagrodzenie w formie umowy zlecenia lub umowy o dzieło.
  4. Fundacja w okresie sprawozdawczym nie udzielała żadnych pożyczek, nie nabywała obligacji, udziałów, akcji w spółkach prawa handlowego, nieruchomości ani środków trwałych.
  5. Na dzień 31 grudnia 2017 roku na rachunku bieżącym Fundacji prowadzonym przez Bank PeKaO S.A. Oddział w Krakowie zdeponowano  11.927,64zł
  6. Na dzień 31 grudnia 2017 roku w kasie Fundacji było    360,23 zł
  7. Wartość aktywów – faktury naliczony podatek VAT    1.197,00 zł
  8. Wartość zobowiązań –niezapłacona do 31 grudnia 2017 roku faktura za druk kalendarza (zapłacona w styczniu 2018 r.)    4.059,00 zł.

VIII. Działalność zlecona fundacji przez podmioty państwowe i samorządowe:

    • Fundacja w okresie sprawozdawczym nie otrzymała zleceń od podmiotów państwowych ani samorządowych.

IX. Informacja o rozliczeniach fundacji z tytułu ciążących zobowiązań podatkowych, a także informacja w sprawie składanych deklaracji podatkowych:

  1. Fundacja w okresie sprawozdawczym złożyła w Urzędzie Skarbowym Kraków Stare Miasto cztery kwartalne deklaracje VAT-7K, gdzie na koniec okresu sprawozdawczego wykazano nadwyżkę podatku naliczonego nad należnym w wysokości 1.797,00 zł. Zarząd Fundacji zdecydował, iż cała kwota zostanie przeniesiona na następny okres rozliczeniowy.
  2. Fundacja dnia 2 lutego 2018 złożyła w odpowiednich Urzędach Skarbowych oraz przesłała listami poleconymi stypendystom Fundacji deklaracje PIT-8C.
  3. Dnia 29 marca 2018 roku Fundacja złożyła deklarację CIT-8, w której wykazano nadwyżkę przychodów na koszami w wysokości 11.737.55 zł, którą to kwotę na podstawie Art. 17 ust.1 pkt 4 Ustawy o Podatku od Osób Prawnych Zarząd w całości przeznaczył na zwiększenie funduszu statutowego Fundacji.
  4. Decyzją Rady Fundacji z dnia 30 czerwca 2018 roku, na podstawie § 30 Statutu Fundacji, Rada Fundacji zatwierdziła niniejsze Sprawozdanie oraz Sprawozdanie Finansowe wraz z decyzją o przekazaniu nadwyżki przychodów nad kosztami na Fundusz Statutowy Fundacji oraz udzieliła Zarządowi skwitowania za działalność za 2017 rok.