Sprawozdanie z działalności fundacji im. Karoliny Pacholewicz za rok 2019

Posted on
  1. Informacje o fundacji:

Dnia 15 października 2015 „Oświadczeniem o ustanowieniu fundacji” w formie aktu notarialnego sporządzonego w Kancelarii Notarialnej w Radomiu przed notariuszem Ewą Fijałkowską fundator Ewa Jadwiga Pacholewicz  ustanowiła „Fundację im. dr inż. arch. Karoliny Pacholewicz” (repertorium A nr 6414/204). Dnia 15 stycznia 2015 roku w tej samej Kancelarii Notarialnej zmieniona została nazwa Fundacji na „Fundacja im. Karoliny Pacholewicz” a także rozszerzono cele, jakie ma realizować Fundacja.

  1. Nazwa Fundacji: „Fundacja im. Karoliny Pacholewicz”
    1. Siedziba fundacji: ul. Jonatana Warszauera 3/34, 31-057 Kraków
    1. Aktualny adres do korespondencji: j.w.
    1. adres poczty elektronicznej: poczta@fundacjakaroliny.pl
    1. Dnia 25 czerwca 2015 roku Sąd Rejonowy dla Krakowa-Śródmieścia, XI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego postanowieniem wpisał „Fundację im. Karoliny Pacholewicz” do Krajowego Rejestru Sądowego – Rejestru Stowarzyszeń, Innych Organizacji Społecznych i Zawodowych, Fundacji oraz Publicznych Zakładów Opieki Zdrowotnej oraz Rejestru Przedsiębiorców pod numerem
    1. KRS: 0000564279
    1. REGON: 361940025
    1. Dnia 16 stycznia 2015 roku został powołany Zarząd Fundacji w osobach:
      1.  Mateusz Zbigniew Kamieński, Prezes zarządu
      1.  Anna Porębska, Wiceprezes zarządu
      1.  Maciej Skaza, Członek zarządu
      1.  Ernestyna Szpakowska-Loranc, Członek zarządu
    1. Cele statutowe fundacji:
      1. promowanie młodej myśli architektonicznej;
      1. działanie na rzecz kształtowania świadomości architektonicznej i urbanistycznej;
      1. wspieranie i popularyzacja działań z pogranicza architektury i sztuki;
      1. wspieranie działań mających na celu poprawę jakości przestrzeni publicznych i krajobrazu zbudowanego;
      1. podnoszenie poziomu wiedzy, oświaty i wychowania w zakresie architektury i dziedzictwa architektonicznego, w szczególności jako elementów dziedzictwa narodowego i dóbr kultury;
      1. wspieranie badań, transferu wiedzy i innowacyjności w architekturze, projektowaniu architektonicznym i urbanistycznym.
  2. Zasady, formy i zakres działalności statutowej w roku sprawozdawczym:
    1. organizacja Stypendium dla kandydatów na studia architektoniczne – Stypendium B6 w ramach realizacji celu statutowego – świadczenie pośredniej i bezpośredniej pomocy finansowej, materialnej, organizacyjnej i naukowej osobom fizycznym, stowarzyszeniom i innym organizacjom pozarządowym;
    1. wydanie architektonicznego kalendarza Fundacji im. Karoliny Pacholewicz na 2019 rok w ramach realizacji celów statutowych:
      1. – działanie na rzecz kształtowania świadomości architektonicznej i urbanistycznej,
      1. – wspieranie i popularyzacja działań z pogranicza architektury i sztuki.
  3. Informacja o prowadzonej działalności gospodarczej:
    1. Wydanie architektonicznych kalendarzy Fundacji im. Karoliny Pacholewicz na 2019 rok – PKD 58.19.Z – pozostała działalność wydawnicza – § 22 Statutu Fundacji.
  4. Wyszczególnienie przyjętych w roku sprawozdawczym uchwał Zarządu:
    1. Nr 1 z dnia 11.01.2019 r. o nieodpłatnym przekazaniu niesprzedanych Kalendarzy za rok 2019 kierownikom szkół uczestniczących w Stypendium B6 oraz sponsorom Fundacji.
    1. Nr 2 z dnia 08.02.2019 r. o pokryciu ujemnego wyniku finansowego z Funduszu Statutowego Fundacji im. Karoliny Pacholewicz
    1. Nr 3 z dnia 12.07.2019 r. o przyjęciu regulaminu konkursu o Stypendium B6, edycja 2019.
    1. Nr 4 z dnia 12.07.2019 r. o przyjęciu darowizny od Szkoły Rysunku Czarno-Biały i organizacji konkursu o Stypendium B6, edycja 2019.
    1. Nr 5 Nr z dnia 09.08.2019 r. o przyjęciu harmongramu konkursu o Stypendium B6, edycja 2019.
    1. Nr 6 z dnia 09.08.2019 r. o powołaniu sekretarza i jury konkursu o Stypendium B6, edycja 2019.
    1. Nr 7 z dnia 13.09.2019 r. o zmianie sekretarza konkursu o Stypendium B6, edycja 2019.
    1. Nr 8 z dnia 20.09.2019 r. o zmianie harmonogramu konkursu o Stypendium B6, edycja 2019.
    1. Nr 9 z dnia 12.11.2019 r. o przyjęciu sprawozdania z organizacji konkursu o Stypendium B6, edycja 2019.
    1. Nr 10 z dnia 12.11.2019 r. o organizacji konkursu fotograficznego, wystawy i trybie wydania kalendarza Fundacji na 2020 rok we współpracy ze szkołą fotografii PK
    1. Nr 11 z dnia 15.11.2019 r. o przyjęciu projektu graficznego kalendarza Fundacji na 2020 rok.
  • Informacja o wysokości uzyskanych przychodów, z wyodrębnieniem ich źródeł:
    • Darowizny pieniężne wpłacone na konto bankowe Fundacji 1.440,00 zł
    • Darowizna niepieniężna – ufundowane przez Szkołę Rysunku stypendium o łącznej wartości 3.040,00 zł
    • Przychody związane ze sprzedażą Kalendarza 2019    439,06 zł
  • Informacja o poniesionych kosztach na realizację celów statutowych:
    • Kosztów administracyjnych (czynsze, opłaty telefoniczne, pocztowe itp.) Fundacja w roku sprawozdawczym poniosła tylko na opłaty bankowe i pocztowe          200,30 zł
    • Koszty działalności gospodarczej w powiązaniu ze statutową (patrz II.2 niniejszego sprawozdania), druk i dostawa kalendarzy na 2019 4.643,46 zł
  • Dane o zatrudnieniu, wypłatach wynagrodzenia członkom zarządu i innych organów oraz inne dane dotyczące finansów:
    • Fundacja w okresie sprawozdawczym nie zatrudniała pracowników.
    • Fundacja w okresie sprawozdawczym nie wypłaciła żadnego wynagrodzenia członkom zarządu ani członkom innych organów fundacji.
    • Fundacja w okresie sprawozdawczym nie wypłaciła żadnego wynagrodzenie w formie umowy zlecenia lub umowy o dzieło.
    • Fundacja w okresie sprawozdawczym nie udzielała żadnych pożyczek, nie nabywała obligacji, udziałów, akcji w spółkach prawa handlowego, nieruchomości ani środków trwałych.
    • Na dzień 31 grudnia 2019 roku na rachunku bieżącym Fundacji prowadzonym przez Bank PeKaO S.A. Oddział w Krakowie zdeponowano 6.843,32 zł
    • Na dzień 31 grudnia 2019 roku w kasie Fundacji było    241,13 zł
  • Działalność zlecona fundacji przez podmioty państwowe i samorządowe:

Fundacja w okresie sprawozdawczym nie otrzymała zleceń od podmiotów państwowych ani samorządowych.

  • Informacja o rozliczeniach fundacji z tytułu ciążących zobowiązań podatkowych, a także informacja w sprawie składanych deklaracji podatkowych:
    • Fundacja w okresie sprawozdawczym złożyła w Urzędzie Skarbowym Kraków Stare Miasto cztery kwartalne deklaracje VAT-7K, gdzie na koniec okresu sprawozdawczego wykazano nadwyżkę podatku naliczonego nad należnym w wysokości 2.191,00 zł. Zarząd Fundacji zdecydował, iż cała kwota zostanie przeniesiona na następny okres rozliczeniowy.
    • Fundacja dnia 27 stycznia 2020 złożyła w US oraz przesłała listami poleconymi stypendystom Fundacji deklaracje PIT-11.