I. Informacje o fundacji:
Dnia 15 października 2015 „Oświadczeniem o ustanowieniu fundacji” w formie aktu notarialnego sporządzonego w Kancelarii Notarialnej w Radomiu przed notariuszem Ewą Fijałkowską fundator Ewa Jadwiga Pacholewicz ustanowiła „Fundację im. dr inż. arch. Karoliny Pacholewicz” (repertorium A nr 6414/204). Dnia 15 stycznia 2015 roku w tej samej Kancelarii Notarialnej zmieniona została nazwa Fundacji na „Fundacja im. Karoliny Pacholewicz” a także rozszerzono cele, jakie ma realizować Fundacja.
- Nazwa Fundacji: „Fundacja im. Karoliny Pacholewicz”
- Siedziba fundacji: Jonatana Warszauera 3/34, 31-057 Kraków
- Aktualny adres do korespondencji: j.w.
- adres poczty elektronicznej: poczta@fundacjakaroliny.pl
- Dnia 25 czerwca 2015 roku Sąd Rejonowy dla Krakowa-Śródmieścia, XI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego postanowieniem wpisał „Fundację im. Karoliny Pacholewicz” do Krajowego Rejestru Sądowego – Rejestru Stowarzyszeń, Innych Organizacji Społecznych i Zawodowych, Fundacji oraz Publicznych Zakładów Opieki Zdrowotnej oraz Rejestru Przedsiębiorców pod numerem
- KRS: 0000564279
- REGON: 361940025
- Dnia 16 stycznia 2015 roku został powołany Zarząd Fundacji w osobach:
- Mateusz Zbigniew Kamieński, Prezes zarządu
- Agnieszka Bulanda, Wiceprezes zarządu
- Anna Porębska, Członek zarządu
- Maciej Skaza, Członek zarządu
- Ernestyna Szpakowska-Loranc, Członek zarządu
- Cele statutowe fundacji:
- promowanie młodej myśli architektonicznej;
- działanie na rzecz kształtowania świadomości architektonicznej i urbanistycznej;
- wspieranie i popularyzacja działań z pogranicza architektury i sztuki;
- wspieranie działań mających na celu poprawę jakości przestrzeni publicznych i krajobrazu zbudowanego;
- podnoszenie poziomu wiedzy, oświaty i wychowania w zakresie architektury i dziedzictwa architektonicznego, w szczególności jako elementów dziedzictwa narodowego i dóbr kultury;
- wspieranie badań, transferu wiedzy i innowacyjności w architekturze, projektowaniu architektonicznym i urbanistycznym.
II. Zasady, formy i zakres działalności statutowej w roku sprawozdawczym:
- organizacja Stypendium dla kandydatów na studia architektoniczne – Stypendium B6 w ramach realizacji celu statutowego – świadczenie pośredniej i bezpośredniej pomocy finansowej, materialnej, organizacyjnej i naukowej osobom fizycznym, stowarzyszeniom i innym organizacjom pozarządowym;
- wydanie architektonicznego kalendarza Fundacji im. Karoliny Pacholewicz na 2016 rok w ramach realizacji celów statutowych:
- – działanie na rzecz kształtowania świadomości architektonicznej i urbanistycznej,
- – wspieranie i popularyzacja działań z pogranicza architektury i sztuki.
III. Informacja o prowadzonej działalności gospodarczej:
- Wydanie architektonicznego kalendarza Fundacji im. Karoliny Pacholewicz na 2016 rok – PKD 58.19.Z – pozostała działalność wydawnicza – § 22 Statutu Fundacji.
IV. Wyszczególnienie przyjętych w roku sprawozdawczym uchwał zarządu:
- Nr 1 z dnia 04.08.2015 w sprawie zasad rachunkowości
- Nr 2 z dnia 04.08..2015 o przyjęciu darowizny od Szkoły Rysunku Czarno-Biały i rozpoczęciu działań nad Stypendium B6
- Nr 3 z dnia 31.08.2015 o zatwierdzenie regulaminu Stypendium B6
- Nr 4 z dnia 04.09.2015 o powołaniu sekretarza konkursu Stypendium B6
- Nr 5 z dnia 04.09.2015 o składzie jury konkursowego Stypendium B6
- Nr 6 z dnia 04.09.2015 o ustaleniu kryteriów oceniania Stypendium B6
- Nr 7 z dnia 02.10.2015 o ogłoszeniu wyników w konkursie na Stypendium B6
- Nr 8 z dnia 24.10.2015 o zatwierdzeniu sprawozdania z konkursu Stypendium B6
- Nr 9 z dnia 24.10.2015 o rozpoczęciu działań nad wydaniem kalendarza na 2016
- Nr 10 z dnia 24.11.2015 o przyjęciu projektu graficznego oraz sposobie rozprowadzania kalendarza.
V. Informacja o wysokości uzyskanych przychodów, z wyodrębnieniem ich źródeł (patrz: Sprawozdanie Finansowe za 2015 rok):
- Wpłata na fundusz założycielski od Fundatora – 5.000,oo zł
- Darowizny pieniężne wpłacone na konto bankowe Fundacji – 6.872,63 zł
- Darowizna niepieniężna – ufundowane przez Szkołę Rysunku dwóch stypendiów o łącznej wartości – 4.632,oo zł
- Przychody związane ze sprzedażą Kalendarza 2016 – 1.707,30 zł
VI. Informacja o poniesionych kosztach na realizację celów statutowych:
- Koszty rejestracji Fundacji w Krajowym Rejestrze Sądowym, w formie darowizny nie ujętej w zestawieniach finansowych Fundacji ze względu na poniesienie ich przed dniem rejestracji – 600,oo zł
- Kosztów administracyjnych (czynsze, opłaty telefoniczne, pocztowe itp.) Fundacja w roku sprawozdawczym poniosła tylko na opłaty bankowe – 26,40 zł
- Koszty działalności gospodarczej w powiązaniu ze statutową (patrz II.2 niniejszego sprawozdania), druk i dostawa kalendarza na 2016 rok- 4.034,01 zł
- Koszty obsługi prawnej brutto 247,50 zł
VII. Dane o zatrudnieniu, wypłatach wynagrodzenia członkom zarządu i innych organów oraz inne dane dotyczące finansów:
- Fundacja w okresie sprawozdawczym nie zatrudniała pracowników.
- Fundacja w okresie sprawozdawczym nie wypłaciła żadnego wynagrodzenia członkom zarządu ani członkom innych organów fundacji.
- Fundacja w okresie sprawozdawczym wypłaciła wynagrodzenie w formie umowy zlecenia za obsługę prawną (patrz VI.4) – 247,50 zł
- Fundacja w okresie sprawozdawczym nie udzielała żadnych pożyczek, nie nabywała obligacji, udziałów, akcji w spółkach prawa handlowego, nieruchomości ani środków trwałych.
- Na dzień 31 grudnia 2015 roku na rachunku bieżącym Fundacji prowadzonym przez Bank PeKaO S.A. Oddział w Krakowie zdeponowano 7.664,72 zł.
- Wartość aktywów – należność od Stowarzyszenia Architektów Polskich z faktury Nr_F_01_2015 – 1.999,98 zł
- Wartość zobowiązań – Kwota VAT od wystawionej przez Fundację a nieopłaconej do dnia 31 grudnia 2015 roku Faktury VAT – 373,98 zł.
VIII. Działalność zlecona fundacji przez podmioty państwowe i samorządowe:
Fundacja w okresie sprawozdawczym nie otrzymała zleceń od podmiotów państwowych ani samorządowych.
IX. Informacja o rozliczeniach fundacji z tytułu ciążących zobowiązań podatkowych, a także informacja w sprawie składanych deklaracji podatkowych:
- Fundacja w okresie sprawozdawczym złożyła w Urzędzie Skarbowym Kraków Stare Miasto deklaracje VAT-7K, gdzie na koniec okresu sprawozdawczego wykazano nadwyżkę podatku naliczonego nad należnym w wysokości 735 zł. Zarząd Fundacji zdecydował o częściowym zwrocie kwoty VAT na konto bankowe w wysokości 300 zł (kwotę US zwrócił dnia 17 marca 2016 roku) i przeniesienia kwoty 435 zł na następny okres rozliczeniowy.
- Fundacje złożyła również roczną deklarację PIT-4R z informacją o pobranych zaliczkach na podatek dochodowy od osób fizycznych – dotyczy umowy zlecenia na obsługę prawną (patrz VI.4).
- Fundacja złożyła w US oraz przekazała stypendystom Fundacji deklaracje PIT-8C.
- Dnia 23 marca 2016 roku Fundacja złożyła deklarację CIT-8, w której wykazano nadwyżkę przychodów na koszami w wysokości 9.822,80 zł, którą to kwotę na podstawie Art. 17 ust.1 pkt 4 Ustawy o Podatku od Osób Prawnych Zarząd w całości przeznaczył na zwiększenie funduszu statutowego Fundacji.
- Decyzją Rady Fundacji z dnia 30 czerwca 2016 roku, na podstawie § 30 Statutu Fundacji zatwierdziła niniejsze Sprawozdanie oraz Sprawozdanie Finansowe wraz z decyzją o przekazaniu nadwyżki przychodów nad kosztami na Fundusz Statutowy Fundacji oraz udzieliła Zarządowi skwitowania za działalność za 2015 rok.