Sprawozdanie z działalności fundacji im. Karoliny Pacholewicz za rok 2016

Posted on

I. Informacje o fundacji:

Dnia 15 października 2015 „Oświadczeniem o ustanowieniu fundacji” w formie aktu notarialnego sporządzonego w Kancelarii Notarialnej w Radomiu przed notariuszem Ewą Fijałkowską fundator Ewa Jadwiga Pacholewicz  ustanowiła „Fundację im. dr inż. arch. Karoliny Pacholewicz” (repertorium A nr 6414/204). Dnia 15 stycznia 2015 roku w tej samej Kancelarii Notarialnej zmieniona została nazwa Fundacji na „Fundacja im. Karoliny Pacholewicz” a także rozszerzono cele, jakie ma realizować Fundacja.

  1. Nazwa Fundacji: „Fundacja im. Karoliny Pacholewicz”
  2. Siedziba fundacji: Jonatana Warszauera 3/34, 31-057 Kraków
  3. Aktualny adres do korespondencji: j.w.
  4. adres poczty elektronicznej: poczta@fundacjakaroliny.pl
  5. Dnia 25 czerwca 2015 roku Sąd Rejonowy dla Krakowa-Śródmieścia, XI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego postanowieniem wpisał „Fundację im. Karoliny Pacholewicz” do Krajowego Rejestru Sądowego – Rejestru Stowarzyszeń, Innych Organizacji Społecznych i Zawodowych, Fundacji oraz Publicznych Zakładów Opieki Zdrowotnej oraz Rejestru Przedsiębiorców pod numerem
  6. KRS: 0000564279
  7. REGON: 361940025
  8. Dnia 16 stycznia 2015 roku został powołany Zarząd Fundacji w osobach:
    • Mateusz Zbigniew Kamieński, Prezes zarządu
    • Agnieszka Bulanda, Wiceprezes zarządu
    • Anna Porębska, Członek zarządu
    • Maciej Skaza, Członek zarządu
    • Ernestyna Szpakowska-Loranc, Członek zarządu
  9. Cele statutowe fundacji:
    • promowanie młodej myśli architektonicznej;
    • działanie na rzecz kształtowania świadomości architektonicznej i urbanistycznej;
    • wspieranie i popularyzacja działań z pogranicza architektury i sztuki;
    • wspieranie działań mających na celu poprawę jakości przestrzeni publicznych i krajobrazu zbudowanego;
    • podnoszenie poziomu wiedzy, oświaty i wychowania w zakresie architektury i dziedzictwa architektonicznego, w szczególności jako elementów dziedzictwa narodowego i dóbr kultury;
    • wspieranie badań, transferu wiedzy i innowacyjności w architekturze, projektowaniu architektonicznym i urbanistycznym.

II. Zasady, formy i zakres działalności statutowej w roku sprawozdawczym:

  1. organizacja Stypendium dla kandydatów na studia architektoniczne – Stypendium B6 w ramach realizacji celu statutowego – świadczenie pośredniej i bezpośredniej pomocy finansowej, materialnej, organizacyjnej i naukowej osobom fizycznym, stowarzyszeniom i innym organizacjom pozarządowym;
  2. wydanie architektonicznego kalendarza Fundacji im. Karoliny Pacholewicz na 2017 rok w ramach realizacji celów statutowych:
    • – działanie na rzecz kształtowania świadomości architektonicznej i urbanistycznej,
    • – wspieranie i popularyzacja działań z pogranicza architektury i sztuki.

III. Informacja o prowadzonej działalności gospodarczej:

  • Wydanie architektonicznych kalendarzy Fundacji im. Karoliny Pacholewicz na 2017 rok – PKD 58.19.Z – pozostała działalność wydawnicza – § 22 Statutu Fundacji.

IV. Wyszczególnienie przyjętych w roku sprawozdawczym uchwał zarządu:

  1. Nr 1 z dnia 10.01.2016 o nieodpłatnym przekazaniu niesprzedanych Kalendarzy za rok 2016 kierownikom szkół uczestniczących w Stypendium B6 oraz sponsorom Fundacji.
  2. Nr 2 z dnia 20.02.2016 o przekazywaniu dodatniego wyniku finansowego Fundacji na FUNDUSZ STATUTOWY Fundacji im. Karoliny Pacholewicz
  3. Nr 3 z dnia 27.08..2016 o przyjęciu darowizny od Szkoły Rysunku Czarno-Biały i rozpoczęciu działań nad Stypendium B6
  4. Nr 4 z dnia 27.08.2016 o zatwierdzenie regulaminu Stypendium B6
  5. Nr 5 z dnia 27.08.2016 o powołaniu sekretarza konkursu Stypendium B6
  6. Nr 6 z dnia 27.08.2016 o składzie jury konkursowego Stypendium B6
  7. Nr 7 z dnia 27.08.2016 o ustaleniu kryteriów oceniania Stypendium B6
  8. Nr 8 z dnia 24.09.2016 o ogłoszeniu wyników w konkursie na Stypendium B6
  9. Nr 9 z dnia 01.10.2016 o zatwierdzeniu sprawozdania z konkursu Stypendium B6
  10. Nr 10 z dnia 29.10.2016 o rozpoczęciu działań nad wydaniem kalendarza na 2017
  11. Nr 11 z dnia 26.11.2016 o przyjęciu projektu graficznego oraz sposobie rozprowadzania kalendarza.

V. Informacja o wysokości uzyskanych przychodów, z wyodrębnieniem ich źródeł: (patrz: Sprawozdanie Finansowe za 2016 rok):

  • Darowizny pieniężne wpłacone na konto bankowe Fundacji                                                                                     4.050,00 zł
  • Darowizna niepieniężna – ufundowane przez Szkołę Rysunku dwóch stypendiów o łącznej wartości                            4.632,oo zł
  • Przychody związane ze sprzedażą Kalendarza 2016/17                                                                                             1.626,03 zł

VI. Informacja o poniesionych kosztach na realizację celów statutowych:

    • Kosztów administracyjnych (czynsze, opłaty telefoniczne, pocztowe itp.) Fundacja w roku sprawozdawczym poniosła na opłaty bankowe oraz opłatę zgłoszenia sprawozdań do Krajowego Rejestru Sądowego (140,oo zł)                 222,60 zł
    • Koszty działalności gospodarczej w powiązaniu ze statutową (patrz II.2 niniejszego sprawozdania), druk i dostawa kalendarzy na 2017 rok 5.466,55 zł

VII. Dane o zatrudnieniu, wypłatach wynagrodzenia członkom zarządu i innych organów oraz inne dane dotyczące finansów:

      • Fundacja w okresie sprawozdawczym nie zatrudniała pracowników.
      • Fundacja w okresie sprawozdawczym nie wypłaciła żadnego wynagrodzenia członkom zarządu ani członkom innych organów fundacji.
      • Fundacja w okresie sprawozdawczym nie wypłaciła żadnego wynagrodzenie w formie umowy zlecenia lub umowy o dzieło.
      • Fundacja w okresie sprawozdawczym nie udzielała żadnych pożyczek, nie nabywała obligacji, udziałów, akcji w spółkach prawa handlowego, nieruchomości ani środków trwałych.
      • Na dzień 31 grudnia 2016 roku na rachunku bieżącym Fundacji prowadzonym przez Bank PeKaO S.A. Oddział w Krakowie zdeponowano 8.456,44 zł
      • Na dzień 31 grudnia 2016 roku w kasie Fundacji było    115,80 zł
      • Wartość aktywów – wystawione a nieopłacone faktury    470,oo zł
      • Wartość zobowiązań – Kwota VAT od wystawionej przez Fundację a nieopłaconych do dnia 31 grudnia 2016 roku Faktur VAT       87,88 zł.

VIII. Działalność zlecona fundacji przez podmioty państwowe i samorządowe:

       Fundacja w okresie sprawozdawczym nie otrzymała zleceń od podmiotów państwowych ani samorządowych.

IX. Informacja o rozliczeniach fundacji z tytułu ciążących zobowiązań podatkowych, a także informacja w sprawie składanych deklaracji podatkowych:

  1. Fundacja w okresie sprawozdawczym złożyła w Urzędzie Skarbowym Kraków Stare Miasto cztery kwartalne deklaracje VAT-7K, gdzie na koniec okresu sprawozdawczego wykazano nadwyżkę podatku naliczonego nad należnym w wysokości 1.058,00 zł. Zarząd Fundacji zdecydował, iż cała kwota zostanie przeniesiona na następny okres rozliczeniowy.
  2. Fundacja dnia 19 stycznia 2017 złożyła w US oraz przesłała listami poleconymi stypendystom Fundacji deklaracje PIT-8C.
  3. Dnia 31 marca 2017 roku Fundacja złożyła deklarację CIT-8, w której wykazano nadwyżkę przychodów na koszami w wysokości 12.973,41 zł, którą to kwotę na podstawie Art. 17 ust.1 pkt 4 Ustawy o Podatku od Osób Prawnych Zarząd w całości przeznaczył na zwiększenie funduszu statutowego Fundacji.
  4. Decyzją Rady Fundacji z dnia 30 czerwca 2017 roku, na podstawie § 30 Statutu Fundacji zatwierdziła niniejsze Sprawozdanie oraz Sprawozdanie Finansowe wraz z decyzją o przekazaniu nadwyżki przychodów nad kosztami na Fundusz Statutowy Fundacji oraz udzieliła Zarządowi skwitowania za działalność za 2016 rok.